Žemaičių Kalvarijos Motiejaus Valančiaus gimnazijos
2020 m. gimnazijos veiklos įsivertinimas
Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo grupė:
Regina Jacikaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, grupės vadovė,
Vilma Augustinienė, matematikos mokytoja metodininkė, narė,
Birutė Gaižaitienė, fizikos mokytoja metodininkė, narė,
Irma Gedgaudienė, pradinių klasių vyr. mokytoja, narė,
Laima Smulkienė, lietuvių kalbos vyr. mokytoja, narė.
TIKSLAS
Atlikti mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą.
UŽDAVINIAI
1. Numatyti mokyklos veiklos tobulinimo perspektyvą.
2. Stiprinti mokyklos bendruomenės narių tapatumo jausmą, atsakomybę už visos mokyklos veiklos kokybę.
3. Teikti mokyklos bendruomenės nariams patikimą ir išsamią informaciją apie visų mokyklos veiklos sričių kokybę.
4. Išsiaiškinti stipriąsias ir silpnąsias veiklos sritis.
5. Didinti mokytojų kompetenciją, skatinti savo patirties refleksiją.
Įsivertinimo sritis „Ugdymas ir mokinių patirtys“
Tema: 2.2. Vadovavimas mokymuisi
Rodiklis:2.2.1. Mokymosi lūkesčiai ir mokinių skatinimas
Rodiklis:2.2.2. Ugdymo(si) organizavimas
Tema: 2.3. Mokymosi patirtys
Rodiklis:2.3.1. Mokymasis
Įsivertinimo laikas: 2020 m. spalio mėn. – 2020 m. gruodžio mėn.
Įsivertinimo dalyviai: 27 gimnazijos mokytojų, atsakė į klausimus 27 (100%);
136 5-8, I-IVg klasių mokiniai. Atsakytų klausimynų 95 (69,9 %).
180 1-8, I-IVg klasių mokinių tėvai. Atsakytų klausimynų 71 (39,4%).
Įsivertinimo vykdymas: Pasirinktos temos įsivertinimui atlikti buvo pasinaudota IQES online Lietuva Instrumentai mokyklos veiklos kokybei įsivertinti ir tobulinti klausimynu, o apdoroti IQES online platformoje.
Darbo grupės posėdyje mokytojai analizavo, lygino mokinių, mokinių tėvų ir mokytojų atsakymus, rengė rekomendacijas.
Įsivertinimo tyrimo temos:
1.Diferencijavimas, individualizavimas, suasmeninimas;
2. Kaip siekiama prasmingos integracijos, mokymosi patirčių tarpdiscipliniškumas;
3. Kaip kiekvienam mokiniui sudaroma galimybė patirti įvairius mokymosi būdus ir formas, išbandyti įvairių rūšių užduotis ir kuo įvairesnes veiklas įvairiuose kontekstuose;
4. Kaip mokymasis siejamas su mokinių gyvenimo patirtimi;
5. Ar mokiniai geba išsakyti individualius mokymosi lūkesčius, kurie liudytų jų pasitikėjimą savo jėgomis;
6. Ar mokiniai skatinami džiaugtis savo ir kitų darbais, pasiekimais bei pažanga. Ar jiems leidžiama bandyti ir klysti, rasti ir taisyti savo klaidas, iš jų mokytis;
7. Ar vertinimas, pagrįstas mokytojo ir mokinio dialogu apie mokymosi sėkmes ir nesėkmes, procesą, rezultatus, moko mokinius savistabos, savivaldos, įsivertinti savo ir vertinti kitų darbą;
IŠVADOS
Mokytojų atsakymų aukščiausios vertės:
100% mokytojų teigia, kad mokinius savo pamokose skatina bendradarbiauti. (3,7).
100% mokytojų teigia, kad mokiniams padeda pažinti jų gabumus (3,6)
100% mokytojų mano, kad mokykloje mokiniai gauna suprantamą informaciją apie tolesnio mokymosi ir profesijų pasirinkimų galimybes. (3,6)
100% mokytojų mano, kad atsižvelgia į kiekvieno mokinio nuomonę (3,6)
100% mokytojų teigia, kad aptaria su mokiniais jų sėkmes. (3,7)
100% mokytojų sutinka, kad jo padedami mokiniai mokosi įsivertinti savo pažangą.(3,3)
96% mokytojų teigia, kad su savo mokiniais planuoja mokymąsi (tikslus, žingsnius jam pasiekti) (3,4)
96% mokytojų teigia, kad per jų pamokas mokiniai gali pasirinkti įvairaus sudėtingumo užduotis (3,3)
Mokytojų atsakymų žemiausios vertės:
28% mokytojų nesutinka, kad mokiniams gerai sekasi mokytis nuotoliniu būdu (2,8)
24% mokytojų nesutinka, kad mokiniams mokantis nuotoliniu būdu reikalinga pagalba (3,1)
30% mokytojų nesutinka, kad per paskutinius 2 mėnesius neteko spręsti patyčių problemos mokykloje (3,1)
24% mokytojų nesutinka, kad per paskutinius 2 mėnesius mokiniai iš kitų mokinių nesityčiojo. (2,8)
15% mokytojų mano, kad mokiniams nepatinka eiti į mokyklą (3,1)
Mokinių atsakymų aukščiausios vertės:
93% mokinių teigia, kad jiems svarbu mokytis (3,4)
86% mokinių teigia, kad jų pasiekimų vertinimas yra aiškus (3,2)
85% mokinių mano, kad per paskutinius 2 mėnesius jie nesityčiojo iš kitų mokinių (3,4)
86% mokinių teigia, kad yra skatinami bendradarbiauti (3,1)
83% sutinka, kad mokytojai padeda pažinti jų gabumus (3,0)
Mokinių atsakymų žemiausios vertės:
44% teigia, kad pamokoje negali pasirinkti įvairaus sudėtingumo užduotis.(2,4)
39% mokinių nesutinka, kad kartu su mokytoju planuoja savo mokymąsi (tikslus, žingsnius jiems pasiekti) (2,6)
32% mokinių teigia, kad nenoriai dalyvauja mokyklos organizuojamoje socialinėje ir visuomeninėje aplinkoje (2,8)
31% mokinių nesutinka, kad jiems patinka eiti į mokyklą (2,6)
47% mokinių nesutinka, kad jiems reikia pagalbos mokantis nuotoliniu būdu (2,7)
25% mokinių nesutinka, kad su jais aptariamos mokymosi sėkmės(2,8)
Mokinių tėvų atsakymų aukščiausios vertės:
91% mokinių tėvų tikina, kad jų vaikui yra svarbu mokytis (3,5)
90% tėvų teigia, kad pasiekimų vertinimas vaikui yra aiškus (3,4)
88% apklausoje dalyvavusių tėvų teigia, kad jų vaikui patinka eiti į mokyklą (3,3)
88% tėvų sutinka, kad jų vaikas noriai dalyvauja mokyklos organizuojamoje socialinėje ir visuomeninėje aplinkoje (3,2)
87% tėvų sutinka, kad su jų vaiku aptariamos visos sėkmės (3,2)
Mokinių tėvų atsakymų žemiausios vertės:
34% mokinių tėvų teigia, kad pamokoje jų vaikas negali pasirinkti įvairaus sudėtingumo užduotis (2,7)
31% mokinių tėvų nesutinka, kad jų vaikui sekasi mokytis nuotoliniu būdu (2,8)
28% mokinių tėvų nesutinka, kad kartu su mokytoju jų vaikas planuoja savo mokymąsi (tikslus, žingsnius jiems pasiekti) (2,6)
25% tėvų nesutinka, kad jų vaikui reikia daugiau pagalbos mokantis nuotoliniu būdu (3,3)
16% tėvų nesutinka, kad mokytojų padedamas vaikas mokosi įsivertinti savo pažangą (3,1)
Išanalizavus duomenis, juos aptarus darbo grupėje, parengtos rekomendacijos mokytojams.
Rekomendacijos mokymo kokybei tobulinti 2021 metais:
1. Ugdyti mokinių savarankiškumą ir atsakomybę keliant mokymosi tikslus, planuojant savo laiką, įvertinant asmeninės pažangos siekius. Siekti, kad mokiniai labiau pasitikėtų savimi.
2. Ieškoti būdų individualizuoti užduotis, aptarti su mokiniais asmeninę jų pažangą, teikti pagalbą numatant mokymosi tikslus.
3. Įtraukti mokinių tėvus į vaiko asmeninės pažangos stebėjimą ir aptarimą. Skatinti juos teikti pagalbą vaikams keliant mokymosi tikslus, tinkamai organizuojant mokymosi laiką.